مفهوم تناسبات – قسمت اول

مفوم تناسبات

در این مقاله می‌خواهیم راجب تناسبات و از همه مهم‌تر منشاء و مفهوم تناسبات صحبت کنیم. هنگامی که به مخلوقات موجود در طبیعت نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که هر جزء آفرینش دارای یک تناسب با بقیه اجزاء آن است. به این فکر کنید که چرا مثلا اعضای بدن انسان کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر از حالتی که باید باشند، نیستند؟ چون این اجزاء باید با باقی اجزای بدن تناسب داشته باشند. این مورد در طبیعت هم دیده می‌شود. یک نت موسیقی باید با نت‌های دیگر یک قطعه متناسب باشد، اگر این نت‌ها متناسب نباشند، چه می‌شود؟ یا اگر اجزاء کهکشان اندکی از تناسباتی که در فاصله با یکدیگر قراردارند خارج شوند چه می‌شود؟

حال به این موضوع بیاندیشید که چرا باید هر اتفاقی در زمان خود رخ دهد و اساساً آیا ممکن است که اتفاقی خارج از زمان مشخص شده برای آن روی دهد؟ مثلا ممکن است خورشید بجای سحر در وقت عصر طلوع کند؟ و یا اینکه چرا ما در وقت سحر انتظار طلوع را داریم و نه غروب؟

همونطور که بیان کردیم با اندکی کاوش در اطراف خود متوجه این موضوع می‌شویم که مفهوم تناسبات در همه اجزاء موجود در هستی وجود دارد، بازارهای مالی و دو مفهوم “زمان” و “قیمت” که سازنده بازار هستند نیز از این مفهوم مستثنی نیستند.

قبل از ادامه بحث به این نکته می‌پردازیم که مفهوم تناسبات در زمان به چه معناست؟ تناسبات در زمان به این معناست که یک حرکت باید با یک زمان متناسب انجام شود. این یعنی چه؟ یعنی شما مثلاً نمی‌توانید در کسری از ثانیه صدها کیلومتر مسیر را با پای پیاده طی کنید! و برعکس این مثال اینکه خیلی بعید است شما یک فاصله یک متری را در چند روز طی کنید.

جمع‌بندی

همانگونه که می‌دانید نمودار بازارهای مالی متشکل از دو محور زمان و قیمت می‌باشد، به بیان دیگر قیمت در بستر زمان حرکت می‌کند. حال به راحتی با بدست آوردن قوانین تناسبات حاکم بر طبیعت، می‌توان از آن‌ها در بازارهای مالی استفاده کرد، آن هم بدون نیاز به هیچ اندیکاتوری و فقط با استفاده از محور قیمت و زمان!

چگونه؟

بزودی منتظر قسمت دوم این مقاله و آغاز تناسبات زمانی و قیمتی باشید…

♦ در دوره پرایس اکشن تناسبی به صورت قدم به قدم به آموزش تناسبات زمانی و قیمتی پرداخته‌ایم، برای اطلاعات بیشتر می‌توانید بر روی اینجا کلیک کنید.

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید